Home » » KATA PEDANG: Demikianlah kurang ajarnya segelintir anak Cina

KATA PEDANG: Demikianlah kurang ajarnya segelintir anak Cina


cina-kurang-ajar
PEDANG mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Datuk Dr Haron Din atas kembalinya beliau ke Rahmatullah. Sesungguhnya, keluarga Allahyarham wajar berbangga kerana mempunyai seorang tokoh ulama yang disegani di negara ini.

Pedang pun bersyukur juga kerana pernah berkesempatan menjadi makmum solat di mana Allahyarham menjadi imam di rumah seorang rakan di Kampung Baru, Kuala Lumpur, beberapa tahun lalu.

Hakikatnya, semua yang hidup pasti akan mati.

Namun, Pedang amat terkilan dan tidak puas hati apabila ada segelintir pihak, terutama anak-anak Cina yang membesar atas ihsan orang Melayu dan Islam di bumi Malaysia ini, bertindak kurang ajar dan biadab ketika memberi komen mengenai kematian Tok Guru Haron Din.

Allahyarham Tok Guru bukanlah rakan mereka untuk diejek. Tetapi, itulah sikap anak-anak ultra kiasu yang membesar dalam keadaan tak sedar dek untung.

Segelintir anak-anak puak kafir seperti inilah yang membuatkan negara dalam bahaya. Puak-puak rasis dan cauvinis, termasuk pemimpin parti anti-Islam DAP dan MCA ini langsung tidak menghormati Islam.

Golongan kafir inilah yang menentang usaha umat Islam memartabatkan hukum Islam dan Mahkamah Syariah.

cina

Sesiapa sahaja daripada orang Melayu dan Islam yang membaca komen segelintir anak-anak Cina yang disiarkan dalam laman media sosial dan portal berita liberal mengenai kematian Tok Guru Haron Din, pasti terasa panas dan geram.

Tak tau lah pula apa perasaan pemimpin-pemimpin kerajaan apabila membaca komen seperti itu. Diam sahaja.. biarkan!

Nazri Aziz yang bercakap berdegar-degar nak tumbuk sana… nak tumbuk sini, melawan kata ulama… kenapa diam?

Walaupun, dikatakan hanya satu peratus sahaja anak-anak Cina yang membuat komen kurang ajar seperti ini, tetapi perkara ini tidak boleh dibiarkan. Mereka inilah yang akan menjadi rasis, cauvinis dan penipu.

Tiada umat Islam atau anak-anak orang Melayu yang membuat komen kurang ajar seperti itu apabila ada pemimpin Cina kafir yang meninggal dunia.

Tidak ada pula anak-anak India yang membuat komen kurang ajar mengenai kematian Tok Guru. Hanya anak-anak Cina kafir kurang ajar ini saja yang langsung tidak menghormati orang lain.

Kata Pedang: Jangan hanya berani menulis memberi komen kurang ajar sahaja….

kata-pedang-baru
kata-pedang-baru

Penafian: Kata Pedang adalah segmen lidah pengarang Ismaweb.net. Pandangan yang diberikan dalam ruang Kata Pedang tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

Diterbitkan Oleh : Al Masjidiy Jurnal News Network

Al Masjidiy Murupakan kumpulan dari tulisan-tulisan yang ada dalam beberapa buletin dan artikel ilmiah, soalnya admin pernah menjadi pemred beberapa buletin di Kota Metro Lampung dan Kota Bekasi. Saat ini admin Fokus pada pengembangan media online. Admin juga menerima tulisan dari pembaca melalui email: almasjidiy@gmail.com

Join Me On: Facebook | Twitter | Google Plus :: Terima Kasih Telah Membaca Artikel Ini ::

0 comments:

Post a Comment

Opini Terbaru